Između straha i nade
Allahov Poslanik a.s. je rekao u sahih hadisu koji prenose Ahmed, El-Hakim, Tirmizi i drugi :
Što znači, držite na umu dvije Allahove osobine, a to su “El-Dzelal” i “El-Ikram”, također znači, razmišljajte često o Allahovim lijepim imenima “El-Deliil” i “El-Keriim”.
- Osobine koje proizlaze iz svojstva Dželala – što označava Allahovu uzvišenu silu, svetost, visočanstvo i strahopoštovanje koje čovjek treba imati prema Njemu kao El-Aziim, El-Ali, El-Kahhar, El-Muntekim, El-Dar i El-Kebiir, itd.
- Osobine koje proizlaze iz svojstva Ikram – što označava plemenitost, ljepotu, darežljivost i širokogrudnost, kao Allahove osobine koje nose Njegova imena El-Keriim, El-Muti, El-Vehhab, El-Nafi i El-Veduud, itd.
Hadis Poslanika a.s. potiče nas da se trudimo da živimo između straha i nade, između Dželala i Ikrama, između Kabda i Basta.
Drugim riječima, da imamo ispravnu predstavu o Allahu, da nikada ne mislimo da je On samo Milostan a da zaboravimo da je On, također, Onaj koji strahovito kažnjava, ili da imamo sliku o Njemu da je On taj koji daje a da zaboravimo da je On, također, taj koji uzima, ili da imamo jednostranu predstavu o Njemu, da je On taj koji dobro donosi a da zaboravimo da je On, također, taj koji dozvoljava da te šteta pogodi … Itd.
Mnogi imaju pogrešnu predstavu o Bogu, a Allahov cilj je da nas upozna s Njim.
Adem a.s. je imao predstavu o Bogu – dok je bio u džennetu – da je Bog taj koji je samo Zul-Ikram, koji daje, nagradi, opskrbi i daruje. Ali Allah nije htio da Adem a.s. živi sa krivom predstavom o Bogu ili jednostranom slikom, pa je odredio da ga spusti i istjera iz dženneta da zna da je Bog također Zul-Dželal, koji uzima, spusti, kazni i koji uskraćuje.
Ovaj Poslanikov a.s. hadis znači: “Imajte ispravnu predstavu o Bogu, živite stalno s Njim i znajte da se samo Njegova svojstva manifestuju oko vas i upravljaju detaljima vašeg života.”
Poslanik a.s. je stalno hodao između hz.Ebu Bekr Es-Siddik i hz.Omer Ibn El-Hattab, možete reći da je hodao između nade i straha.
By Quranic