Islam je religija Milosti i Mira
Ovo je prilagođeni prevod predavanje dr. Adnana Ibrahima, na kraju teksta u prilogu imate i video ovog predavanja.
Misli koje učenjaci i medijatori trebaju uzdizati , i na koje se trebaju neprestano fokusirati i biti napominjani su činjenice o milostivosti Šerijata, milostivosti muslimana, milostivosti Boga,milostivosti Kur’ana, milostivosti Uzvišenog Poslanika a.s. i milostivosti vjere.
Njima mora biti sasvim jasno u vezi činjenice da je vjera zalijepljena (pričrvšćena) za Milost i da su samo zle osobe odvojene od milosti, oni koji su sirovi i bolesnog ponašanja koji nemaju milosti (čak ni prema onima koji vjeruju niti onima koji kažu da nema drugog Boga osim Allaha). Da li vi očekujete od njih da imaju milosti prema onima koje prozivaju nevjernicima i poganima, i tako dalje i tako dalje? To je nemoguće, oni će biti nesreća i zlo svojim ljudima(muslimanima), i bit će nesreća i zlo za vjeru.
Nažalost, danas ima mnogo takvih i izgleda da smo zaboravili da se islam u cjelosti tiče mira i Milosti – Mi smo to zaboravili!
Jednom je Poslanik (neka je Božija Milost na Njega i Njegovu Porodicu) bio upitan: ‘O Božiji Poslaniče, koje je najbolje djelo koje musliman može učiniti, i On a.s. je odgovorio: ‘Da nahraniš gladnog’.
Direktna ljudska relacija i odnos, jer tebe Bog ne treba. On nije rekao, ‘Klanjaj se Bogu ili slavi Boga’, mada je to jedna od najboljih stvari za činiti.Namaz je propisan zbog toga kako bi se širila Milost među ljudima (Bog ne treba tvoju milost, već ti trebaš Božiju) među tvojom braćom umeta ljudi, čovječanstva, ne samo religijskog umeta, već čovječanstva, čak i životinja koje ne govore.
Jednom je Poslanik a.s. ugledao devu koja je bila veoma mršava zbog izgladnjelosti, koju su ljudi jahali ali je nisu hranili. On a.s. je rekao:’Boj se Boga zbog ovih životinja koje ne govore, koristi ih kad su u dobrom stanju i jedi ih kada su u dobrom stanju’. Dakle, Milost čak i prema životinjama. To je naša vjera, ali gdje smo mi u odnosu na to, dobro poslušajte, GDJE SMO MI U ODNOSU NA TO?
On, a.s., je rekao da se nahrane gladni i da se selamiš sa onima koje poznaješ i koje ne poznaješ, ali mi ne znamo mnogo o tome; jeste, čuli smo o tome, ali smo se previše vezali, čak i razmimoilazili kroz vijekove u vezi ovog hadisa. Čak su i veliki učenjaci prošlosti, pisali naširoko o tom hadisu koji kaže: ‘Ako sretneš jevreja ili krščana, nikada mu nemoj nazivati selam i pozdraviti ga, i natjeraj ga uz ivicu puta.’
U mom srcu neću osjećati samo jednu sumnju u vezi ovog hadisa (autentičnosti njegove), već hiljadu sumnji. Nemoguće da je Poslanik a.s. ovo rekao, a mi smo to prihvatili kao da jeste i učinili nepravdu prema našim umovima, a ako jeste to rekao i ako je to istina i pretpostavimo kao da jeste to rekao, On a.s. je to rekao u posebnoj prilici, u situaciji konspiracije jevreja i krščana protiv muslimana, i prekinuo je savez zbog izdaje sporazuma i Poslanik a.s. je istaknuo da mi moramo biti ispred njih, (koji se slijede i koji su na istini) a da korektno postupamo prema njima i da im ne budemo odani.
Ako je to slučaj, onda je prihvatljivo, i da je to bio samo slučaj te posebne situacije, tako da ako je hadis tačan, a mi to ne znamo, onda moramo biti veoma obazrivi u vezi njegovog značenja. A ako hadis nije tačan, onda ga mi i ne trebamo, jer je Poslanik a.s. imao običaj da posjećuje svoje komšije jevreje ili neke druge, i zabilježeno je u knjigama hadisa (sahih ) da je posjetio mladog jevreja kada je bio bolestan.
On a.s. ga je posjetio, a da ga nije pozdravio? Je li to moguće? Prvo ga kao nije pozdravio, a onda ga je obišao u njegovoj kući (kad se razbolio). On a.s. ga je definitivno pozdravio kad je ušao kod njega, jer je On a.s. najmilostiviji i najplemenitiji čovjek među ljudima, ili mislite da je ušao u njegov dom namrgođenog lica i čekao da ga on prvi pozdravi?
To nije moguće, jer hadis u knjigama (sahih) kaže da je on posjetio mladića, i mi na ovaj način braćo trebamo razumjeti ovaj hadis.
Razumjevanje hadisa je najveći problem koji mi muslimani imamo sada. Nažalost, nemamo običaj kritičkog razmišljanja i mladi jevrej je bio blagoslovljen Njegovom a.s. posjetom. Primio je islam i preselio u istom satu. Poslanik a.s. je bio veoma sretan zbog toga i rekao je:’Hvala Allahu što ga je spasio zbog mene.’